EVmate 3,7-22 kWh
U klasického automobilu se tankují pohonné hmoty, u elektromobilu (či plug-in hybridního vozu v případě, že má jet na elektřinu) se dobíjí energie do baterií. Běžné dobíjení trvá podstatně déle než tankování pohonných hmot, řádově několik hodin, a tak je nejvýhodnější nabíjet elektromobil v době, kdy stojí, a nepotřebujete s ním jezdit. V našem běžném životním stylu se k tomu nabízí domácí nabíjení během noci či ve dne po dobu pracovní doby. Na takové nabíjení máme většinou dostatek času, oproti cestám, kde s ohledem na časový plán využijeme spíše veřejné rychlonabíjecí stanice. Standardní nabíjení v noci pomocí domácí nabíjecí stanice, tzv. wallboxu, je nejen finančně výhodné (existují i speciální tarify dodavatelů energií s výhodnější sazbou během noci), ale pro elektromobil i šetrnější a výkonnější. Nouzově se dá pochopitelně využít i k vozidlu dodávaná přenosná nabíječka do klasické elektrické zásuvky. Ta je ovšem méně výkonná a už po jednom týdnu každovečerního používání (vytahování z kufru a následného uklízení) zjistíte, že byste instalaci vlastního wallboxu určitě ocenili. U nás si navíc velmi jednoduše vyberete wallbox, neboli náš EVmate, přesně podle Vašeho elektromobilu a Vašich možností. EVmate je namontován nejběžněji na zdi u parkovacího místa elektromobilu a je vybaven vlastním nabíjecím kabelem. Po příjezdu domů či do práce tak jednoduše odmotáte nabíjecí kabel z wallboxu a po připojení do nabíjecího konektoru začnete ihned nabíjet. Před odjezdem jen odpojíte a namotáte kabel zpět. Zkrátka, nemůže to být jednodušší.
dodáváno včetně IOTmeteru pro dynamické řízení výkonu
IoT meter slouží k inteligentní řízení nabíjecích stanic pro elektromobily. Dynamicky vyrovnává zátěž nabíjecího proudu elektrického vozidla - nastavuje nabíjecí proud na základě dostupného nevyužitého příkonu celého objektu. Umožňuje - dle nastavení - upřednostnit nabíjení v době nízkého tarifu a nabíjení z přetoků FV elektrárny.
Přímo spolupracuje s nabíjecími stanicemi EVmate a je schopen řídit a vyrovnávat výkon až 10 nabíjecích stanic.
IoT meter se umísťuje do hlavního rozvaděče na DIN lištu. Proud je měřen nepřímo pomocí měřících transformátorů s děleným jádrem. S nabíjecí stanicí komunikuje pomocí sběrnice RS485.
Specifikace EVmate
Jmenovité napětí: 230/400 VAC
Jmenovitý proud dle provedení: 16 nebo 32 A
Frekvence napájecího proudu: 50Hz
Připojení dle provedení: 1 fáze nebo 3 fáze
Třída ochrany: IP IP55 podle normy DIN EN 60529 (VDE 0470-1)
Délka napájecího kabelu: dle provedení, maximálně 5 metrů
Nabíjecí kabel s konektorem dle: EN 62196-1 a EN 62196-2
Délka nabíjecího kabelu: dle provedení, maximálně 8 metrů
Výstupní napětí: 230/400 VAC, 1 fáze nebo 3 fáze
Maximální nabíjecí výkon: dle provedení, 3,7/5,7/7/11/17,2/22 kW
Indikace stavu nabíjecí stanice indikace pomocí LED
Rozsah provozních teplot: -30° až +50 °C
Rozsah skladovacích teplot: -30° až +80 °C
Přípustná relativní vlhkost: 5% až 95%, bez kondenzace
Hmotnost (všechny díly jsou součástí dodávky): dle verze, váha se může lišit dle délky kabelů
EVmate 01/1 nebo 2 -1-16: cca 4 kg
EVmate 01/1 nebo 2 -1-25: cca 5 kg
EVmate 01/1 nebo 2 -1-32: cca 5 kg
EVmate 01/2-3-16: cca 6 kg
EVmate 01/2-3-25: cca 7 kg
EVmate 01/2-3-32: cca 7 kg
Další parametry:
délka napájecího kabelu: 0,5 - 5 m
délka nabíjecího kabelu: 3 - 8 m
Součástí instalace je:
Dodávka všech komponent nabíjecí stanice
Odborná montáž stanice
Revize systému
Konečné zprovoznění
Vyřízení dotace z programu NZÚ
Cena celkem vč. DPH: od 50 000 do 60 000 Kč (dle typu)
Výše dotace: 50% nebo až 30 000 Kč
Výsledná cena pro Vás: 25 000-30 000 Kč
V kombinaci s FV elektrárnou + dotační bonus 10 000 Kč